Thursday 25 April 2019

Ulasan Kelas Ebook

Subhanallah Maha Suci Allah, syukur kepada Allah yang mempertemukan saya dengan cikgu Masayu di laman muka buku. Saya bermula dengan tulis di blog dengan cikgu. Dengan bantuan dan tunjukajar beliau, saya dapat mempelajari cara-cara menulis blog dengan baik. Selepas itu saya teringin pula memiliki ebook. Setelah berfikir panjang dan tercari-cari masa yang sesuai untuk mula menulis, saya akhirnya bersetuju untuk mempelajari cara-cara membuat ebook.

Dari gambar-gambar yang ditunjukkan oleh cikgu di dalam facebook, membuatkan saya berkobar-kobar untuk terus mempelajarinya. Allah permudahkan urusan saya untuk terus memasuki kelas ebook ini, inilah rezeki saya yang telah Allah berikan.

Ketegasan dan komitmen yang diberi oleh cikgu Mas membuatkan saya malu sendiri. Apa tidaknya, saya sebagai murid tidak dapat memenuhi kehendak cikgu untuk menghabiskan entri mengikut jadual. Selama ini saya hanya menulis mengikut apa yang terlintas di kepala pada waktu itu. Pasti tulisan saya tidak begitu memuaskan. Cikgu Mas menegaskan untuk menulis di buku nota terlebih dahulu. Sebagai guru yang berpengalaman, ilmu cikgu Mas memang betul-betul mujarab. Terima kasih cikgu.

Alhamdulillah, dengan sedikit lagi usaha in shaa Allah saya akan mempunyai ebook bedak sejuk saya sendiri. Semoga pengalaman saya sebagai pengusaha bedak sejuk memanfaatkan sesiapa yang ingin menjadi usahawan bedak sejuk seperti saya.

No comments:

Post a Comment